Monday, April 13, 2009

Virus Gymie!

Aku dapat rungutan dari Student2 juga custemor aku..
Kt u dorang nga merebak Wabak Gymie ni..
So tadi aku jumpa student tu check laptop die..
n aku bawak balik Virus Gymie ni bg die running n fx pc aku sendiri..
n aku sendiri da buat experimen kt Virus Gymie ni..
Die tergolong dalam kerabat Trojan gak..
n die leh Autorun.





















Macam mane leh kena?

~Bila usb Drive kta plug in kt laptop or pc yg da kena..

Macam mane nk taw kalau kena?
~Korang akan nampak tiba ada folder video / video.exe ada dalam drive korang..





















Kesan bila Virus ni dah running dalam system korang..

~Tiap kali korang masuk "My Computer" korang akan nampak msg ni..
(Pencipta Gymie ni org utara kot..Hehehe~ )

























~Bila tekan Ctrl+Alt+Delete untuk masuk Task Manager korang akan dapat msg ni.




















~Bila korang nk masuk registry plak korang akan nampak msg ni..



~Yang paling besh die tak benarkan korang open Firefox msg ni akan kua..





















*Banyak lagi system korang die akan kacau..

*Solutions!
Aku format n reinstall pastu install Kaspersky Internet Security 2009 n update tuk protect dari Gymie ni running lagi.

0 comments:

Post a Comment

 

My Blog List

.




Kaspersky Online Shop! © 2008 Business Ads Ready is Designed by Ipiet Supported by Tadpole's Notez